Didactisch coachen en hoe je dat praktisch doet?
In deze themabijeenkomst leer je hoe jij didactisch coachen kunt toepassen in de dagelijkse...
Lees meer
Wil je in je lessen meer recht doen aan de verschillen tussen leerlingen?
Onlangs introduceerde Michel van Ast de DifferentiatieDiamant, een model dat te vinden is in de nieuwste editie van Effectief Leren, de docent als regisseur (2024), dat hij samen met Lambrecht Spijkerboer en Otto de Loor schreef.
Het mooie van dit model is dat het niet gaat om de “perfecte, gedifferentieerde” les, maar om het optimaliseren van wat al goed gaat. Dit model en deze aanpak zijn dus geschikt voor zowel degenen die beginnen met differentiëren, als hen die er al ervaren mee zijn. In de Metafoor webinar van 4 november hoor je alles over de DifferentiatieDiamant van de Michel zelf en is er ruimte voor al je vragen.
Ben je er ook weer bij?
Michel van Ast is als spreker, trainer en adviseur vooral actief op het thema ‘effectief leren en lesgeven’. Hij geeft lezingen en workshops, adviseert en begeleidt onderwijsinstellingen en traint en coacht docenten. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor diverse onderwijsbladen en -blogs en is hij samen met Patricia auteur van ‘Kleppen dicht!’ (2023) en ‘Kleppen open!’ (2019), twee publicaties over effectief en actief leren met ICT en coauteur van ‘Effectief leren, de docent als regisseur’ (2024) en ‘Actief en samenwerkend leren, de docent als begeleider’ (2022).
In deze themabijeenkomst leer je hoe jij didactisch coachen kunt toepassen in de dagelijkse...
Lees meer
In deze themabijeenkomst leer je een escaperoom te bouwen voor jouw leerlingen.
Lees meer